دیتا اینسایتز

در مورد علم داده، داده کاوی، هوشمندی کسب و کار(BI) و سایر مطالب مرتبط

دیتا اینسایتز

در مورد علم داده، داده کاوی، هوشمندی کسب و کار(BI) و سایر مطالب مرتبط

داشبورد رصد وضعیت انتشار کرونا در ایران و دنیا

پ.ن : متاسفانه به خاطر اینکه سرور مورد استفاده دیگه در اختیارم نیست، داشبورد آنلاین نیست. اما لینک کد روی گیتهاب هنوز فعاله!

* اگر می خواهید بدون کمترین توضیحی داشبورد را ببینید به آدرس http://167.114.167.219/ مراجعه کنید.


 در این مدت که متاسفانه ویروس کوووید19 در حال تسخیر دنیاست و آمار افرادی که درگیر بیماری شده اند و یا در اثر بیماری جان خود را از دست داده اند هر روز در حال افزایش است تحلیل های آماری زیادی از نحوه پیشرفت بیماری دیده ایم. این مجموعه داده در سایت کگل باعث شدمن هم از روی کنجکاوی یک نوت بوک بسازم و من هم آمارها را تبدیل به نمودار کنم.

اما اینکه هر روز آمارها تغییر می کرد و نیاز بود نوت بوک را دوباره اجرا کنم من را به این فکر انداخت که چطور این نوت بودک را تبدیل به یک داشبورد کنم.

خوشبختانه پایتون یک فریمورک بسیار جامع و کاربردی برای این کار دارد به نام dash.  این فریم ورک روی flask، react و plotly نوشته شده و امکان ارائه داشبورد و بصری سازی داده ها را فراهم می کند. بنابراین در ادامه با استفاده از dash نوت بوکی که نوشته بودم را تبدیل به یک داشبورد ( البته خیلی ساده) کردم .

اگر مایل به یادگیری و استفاده از dash هستید سایت رسمی اش خیلی جامع و کامل هست. در کنارش این پست هم خیلی خوب هست. بعد از تبدیل نوت بوک به اپلیکیشن dash لازم هست که آن را پابلیش کنید. سروری که من در اختیار داشتم ویندوزی بود. بنابراین لازم بود که dash را روی iis پابلیش کنم. برای این کار این پست خیلی کمکم کرد.

و در پایان نتیجه را می توانید  برای مدتی روی آدرس http://167.114.167.219/ ببینید. کد داشبورد و همین طور اسکریپتی که داده را از روی گیتهاب داشگاه جان هاپکینز بر میداره و آماده استفاده در داشبورد می کنه و همین طور نمومه داده آماده شده را هم می توانید از این آدرس بردارید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.